03 september 2013

Læderkjoler!

Jeg gør lige opmærksom på mit tidligere indlæg om Baum und Pferdarten arrangementet! Læs videre her.
På det seneste har jeg været ret glad for at browse og shoppe vintagekjoler. Jeg er rimelig kræsen synes jeg selv, men når jeg falder over en kjole der er speciel på den ene eller den anden måde, så kan jeg bare ikke stå for den!  Først lige et billede:

Billedkvaliteten er ikke fantastisk, det er sælgers billeder og jeg tror det er taget med mobil. Forsøgte at redigere, men mine photoshopskills er ikke så gode mere, så det bliver ikke bedre. 
Jeg faldt over denne 80'er (komplet med skulderpuder og det hele, som jeg dog overvejer at fjerne) kjole i ruskind, fra Alamos. Og jeg E L S K E R ruskind!! Det er pænt til alt. Desværre (eller ikke) elsker jeg også dyr - i levende live. Derfor har jeg mange kvaler generelt når jeg shopper sko og tasker, der ofte er lavet af læder. Og kunstlæder er ikke ligefrem miljøgavnligt! Så jeg har moralske kvaler jeg endnu ikke har fået løst for jeg er ikke vegetar og jeg mener at intet kød skal smides ud, så er det bedre at lave læderting hvis man alligevel spiser kødet. Har andre samme problem?! Indtil videre synes jeg at vintagefund i læder kan forsvares og denne er super sej med kontrastdetaljerne (fik jeg nævnt at jeg også elsker colourblocking?). Asos har desuden en edit nu med læderkjoler, men jeg synes ofte de optræder i modebilledet, så for mig er en læderkjole altid in. Den her er købt på Etsy og den bliver først sendt fra USA i dag, så venter i spænding. Den har endda lynlås og jeg har jo haft en lynlås-kjole æra (jeg ved der er mange der synes det er enormt grimt). Så vidt jeg ved har denne lækre ruskindssag lange ærmer og lyn øverst og nederst bagpå. Jeg håber jeg kan finde et godt sted at få den renset. Og at jeg overhovedet kan pull'e den off!! Det er en ret vild kjole, synes jeg. Men det er jo lige netop derfor jeg må have den - for mig skal tøjet have det der ekstra. Og så er jeg jo lidt en rock'er (forstået som hang til rock musik og hvad dertil hører, ikke som en HA'er eller lignende) inderst inde.
Jeg fandt desværre ikke ud af så meget om mærket Alamos udover at der er en virkelig lækker ruskinds-biker-kjole til salg på Ebay til 130 dollars. Jeg tror mærket har været halvdyrt, men denne fine sag fik jeg for 260 og så 20% rabat oveni! Jeg opdaterer når den er kommet frem, jeg håber sådan kvalitet og stand er god.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...