20 august 2014

Verdens bedste banankage :o)


Min ældste søn er startet i skole 4. august og MAND hvor er det en hård opvågning for os alle. Særligt ham, selvfølgelig. Han er ret træt af at han ikke selv kan bestemme hvad han vil lave hele dagen og så synes han faktisk også at de der lektier er noget opreklameret noget.

Så jeg fik sådan lyst til at muntre min lille mand op og valgte at bage en banankage. Den var super nem - bortset fra at jeg var ved at besvime da jeg skulle vende melet i, da graviditet, varme (stod foran den forvarmede ovn, duh!) og lavt blodsukker ikke er en god kombination. Men den blev da smidt i ovnen, hvorefter jeg i al hast cyklede efter min yngste søn i børnehaven. Da vi kom hjem var den færdig og kort efter kom den store hjem med sin far. Det første han råbte var "hvad lugter her sådan af?!" da duften af nybagt banankage havde spredt sig i hele huset. SÅ hyggeligt.

Drengene (og far og mor) spiste den med stor velbehag og min trætte men glade skoledreng proklamerede at det var verdens BEDSTE banankage. Succes!! Bagefter lavede han sine første lektier og jeg kan love for at moderhjertet bløder - hvornår blev min lille baby til sådan en stor dreng?

Opskriften på banankagen er fra Arlas hjemmeside og det eneste jeg ændrede var at jeg brugte 2 godt modne bananer - økologiske, så muligvis ikke de største i verden. Og så brugte jeg pålægchokolade som topping da den stadig var varm - dog kun på halvdelen for den yngste søn kan (mærkeligt nok faktisk) ikke lide chokolade. Men hvem siger også at det hele skal være nemt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...